Prinsessan har en tuff sida med !



State of the heart fortsätter och nu sitter vi i stora salen med kaffe och varm choklad.
Vet inte huuur många koppar choklad man dricker varje dag men grymt gott är det !
Jag gick in på bilddagboken för att alla min bloggar och de jag skulle kolla på facebook
tog slut, så kom jag in på någon som hade skrivit om att hon köpt nya målvkats-
kläder. Jag har faktiskt spelat innebandy i några år och började med att vara utespelare
men var inte den bästa på planen och jag är inte den som gillar att springa .. hehe

Men sen en träning så var våran målvakt sjuk så jag fick testa stå och blev kär direkt !
Lite läskigt var de vell i början och man var ju inte van vid hur ont det gjorde men
sedan blev jag målvakt och kände att jag hittat rätt ! Jag älskar innebandy för det
är grymt roligt, spännande, händer saker hela tiden.

En riktig kick man kan få är när man ser en spelare som är fri och kommer mot en,
det enda jag kan göra är att slänga mig mot henne och få tag på bollen. Om jag lyckas
ta bollen innan den rullar i mål så får man ett lyckorus och tänker - fan va bra !!
Att göra en snygg räddning är nått som stärker en målvakt och gör motståndarna
lite skakis ;) ( jag var den som alltid tog åt mig och blev grymt sur när de blev mål
fast de kanske inte var mitt fel.. fråga min mamma ! haha )

Nyby som jag spelade med slogs ihop med Årsta och heter nu FBC uppsala,
men tyckte inte om tränaren och det var inte mycket folk på träningarna,
när det väl var folk där va några nya.. så min motivation försvann och jag gav upp..

Jag trodde att jag skulle sakna det mer än jag gör, men känner att det är skönare
att kunna träna när jag vill och inte ha vissa tider  att pappa och
hoppas på att folk kommer för de suger verkligen !
Men om jag skulle komma till allianshallen och se en match skulle jag vela kasta
mig in i matchen direkt och göra min bästa match .
Innebandy kommer alltid finns kvar hos mig så man vet aldrig, en vacker dag
kanske jag står i kassen igen och ligger på topp !
Nej usch nu vill jag bara spela innebandy.. får pallra mig till en skön match på
lovet kanske :)




Och ja, kläderna ser ut som ufo-kläder..  / M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0